Saturday, December 12, 2009

Aduhaii Hanin..

Aduhai Hanin...

itu jelah yg dapat mama abi lafazkan bila setiap kali Hanin buat aktiviti hanin...memasak dan menyuap... menyuap mama abi... secara paksaan... berkali-kali....huhuhu..

'mama, mama, num! num!' (mama, minum)

'MAMAAAAA!!! nummmmm!' bila mama tak perasan (sibuk buat kerja lain)

mama cuba selamatkan diri: 'abi? abi taknak?'

hanin pun pergi kat abi: 'abi, abi.... abi....'

Abi pun terus buat-buat tidur... Hanin pun pergi...biarkan saja orang yang pelik itu tiba-tiba sahaja tidur.. hehe...

'abang, kita kena bagi kawan lah kat dia untuk dia suap2 makanan dia ni'.....
mama pun capai doll dan ajar hanin supaya suap dia makan.

tak lama lepas tu.....

'mama, fain! fain!' fain atau ejaan yg sebenarnya adalah fine bermakna tisu, tisu yg telah terkenal dgn jenama Fine kat sini..macam kita colgate adalah ubat gigi, maka darlie, mukmin pun dipanggil colgate.

dapat fine, terus lap mulut doll (tumpah makanan konon2nya)

ishhh sebijik betul dengan tetah.. =)

moralnya: selagi anak kita nak membesar...selagi itulah dia memerlukan sokongan kedua ibu bapanya... heeeeeee ;)







saya anak solehah!!

7 comments:

Khazinatul_Asrar said...

comelnya hanin!!~
geram nak main2 ngan dia.
hehe. bila nak blk mesia kak?:D

BAYT AMZAR said...

Haninkuhai dah anak dara..!!! :D bila nak dtg umah adik uwais ni.. tiap2 hari sebut hanin.. ;)

Ummu Jannah said...

kawan hanin untuk main suap2?? bermaksud adik utk hanin :) insyaAllah..

ahl mujahideen wa syuhadaa' said...

to syaz: lamaa lagi nak balik hehe...lagi setahun insyAllah =)

to kak di: klu dah dpt adek, lmbat pulak lah boleh dia suap2...nak kena tunggu 6 bulan br boleh weening! hehe

Muthanna Saari said...

hantar hanin balik dulu lah..bleh main dgn insyi dan ilhan...hehe

ahl mujahideen wa syuhadaa' said...

paklang, nak tolong jagakan hanin ke? ngeh3 :D

:: khairi :: said...

hanin comel..pengubat rindu..ho3~