Monday, December 21, 2009

buat tatapan dan ingatan

Bismillahi rahmani rahim

lusa hari rabu, umi, abi dan uwais akan pulang ke malaysia selama dua bulan lebih... mama rasa hanin pasti akan tercari2 dan tertanya2 mana uwais menghilang... mesti kerinduan dua orang adik beradik susuan ni...huhu...kesian...

sejak kebelakangan ni, uwais dan hanin dah tertukar2 panggilan emak masing2... hanin sejak mama balik haji lagi, bila nak minta sesuatu dari mama akan sebut : 'mii, nakk'.
mula2 mama tak faham apa yang 'mi'nya..rupanya 'ummi'...

uwais pulak sejak dua tiga hari ni, panggil umi dia 'mama'...

hanin sejak dulu lagi bila nampak seluar jeans yang dia punya, sebut 'uwais...uwais...'
uwais pun bila tengok seluar khakis yang warna cair2 (yang dia punya) sebut 'hanin...hanin'
yang kelakarnya, bila mama dan ummi masing2 bagi tahu yang seluar tu adalah milik masing2, uwais dan hanin dua2 bertegas yang itu bukan masing2 punya, lain2 masing punya (haha mama pun dah tak tahu nak cite camne)

'UWAAAIIISSS!!!'
'HANNNIIINN!!!'

sambil kerut dahi.... hehe...

buat tatapan hanin masa rindu2 uwais dan umi abi... buat umi, jangan lupa update kat blog k gmbar uwais... ( kena gi cc pun cc laaa....hihi)




hanin bukan main peluk bantal bug hadiah 2nd besday hanin dr abi and umi uwais. uwais dpt kharuf..hehe




selamat pergi dan selamat pulang uwais, umi dan abi!
aid milad said ya uwais! 23 december 2007 (uwais will be in tayyarah =))

wida'an juga buat abang iqbal yg akan pulang ke malaysia bersama2 uwais lusa ni untuk meneruskan persekolahannya di malaysia.

semoga terus cemerlang dalam pelajaran!

6 comments:

BAYT AMZAR said...

salam 'alaikum..

huhu.. terharu sungguh.. :)
insyaAllah ada kelapangan umi update ye sayang hanin.. jgn rindu2 tau.. doakan perjalanan kami selamat semuanya..pergi dan pulang smula k jordan..

we will miss u always... syukran mama.. :)

Ilyana Ar Razi said...

salam hanin!

selamat hari lahir. maaf terlambat. masa hanin dan mama dalam pantang dulu, cik yana dah kena balik msia. tak sempat tgk hanin membesar di depan mata.

semoga hanin menjadi anak yang solehah dan muslimah yang cemerlang.

ahl mujahideen wa syuhadaa' said...

kak yana, tulah amir pun tak sempat tgk baby hanin yg dlm perut tu...hehe teringat pulak, amir berubah serta merta jadi suka kat awah bila awah pregnant hehe..

'tak wawwa...' =)

Ilyana Ar Razi said...

"tatak wawwa" la :)

ahl mujahideen wa syuhadaa' said...

hehehe betul dah tu...ms nk taip tu rase cam die sebut tatak.. hehe rindunye. kirim kiss kt amir. =)

silversarina said...

salam,

Alhamdulillah you al berdua dah dapat mengerjakan haji .

Comelnya hanin , rasa sekejap je dah besar ...sayang dari Wanmommy di kemaman :)