Thursday, May 21, 2009

alhamdulillah..terima kasih kawan...

Bismillah
alhamdulillah, dan alhamdulillah, dan alhamdulillah lagi..
segala puji segala kesyukuran, kita panjatkan kepada Allah, Hanin.

Harini, bermula dari pagi sehingga ke malam insyAllah jadual kita akan menjadi sangat pack, sebab esok kita ada hari besar iaitu Family Day PPMA, julung2 kali diadakan, di Dibben Forest, Jerash.

Mama, lepas habis kelas, ada exam satu paper, alhamdulillah preparation dah dibuat berkali2 dan berhari2 sebelum exam (memandangkan exam pun asyik ditangguh pensyarah),selesai exam mama bergerak ke Bab Syimali Jamiah Urduniyyah untuk beli tiket masuk ke program anjuran sebuah organisasi berkaitan dengan Al Quds..insyAllah akan dimasukkan slps program entry berkenaanya, esok insyAllah).
selesai beli tiket terus pulang ke sweileh, singgah sebentar di rumah Uda, kemudia turun ke rumah Umi, untuk ambil Hanin.

Umi dan Uda menawarkan diri untuk membantu apa2 kerja berkaitan persediaan untuk program esok sebelum mereka pergi ke jemputan makan di rumah pengarah MSD. sungguh pun malam ini memang dijadualkan untuk membuat apa2 kerja berkaitan, namun mereka tawarkan untuk menolong petang ini takut2 malam mereka terlewat balik.
mama agak teruja dan terharu dengan kesungguhan mereka, DAN! dan kesefahaman mereka sekaligus menunjukkan betapa mereka empathy terhadap mama.
kami bergerak sekali arung dari rumah umi-uda, membawa bersama karipap frozen untuk digoreng dan bbrp brg lain. bersama anak2! uwais, hanin, eh?? xde dah.. :)

smpai di rumah, rumah kita tungganggg terrrbalik sangat hanin, angkara kesibukan kedua ibu bapa mu... ( as mama would always say, sibuk je alasan, yang tak sibuk macam takde..hihi) uda dan umi sekali lagi megharukan mama, masing2 beroperasi. uda menvacuum ruang tamu, umi slepas selesai membalas msg org dr msia bertanyakan cadangan nama anak yang baru lahir, terus ke dapur bagai iron chef! (wahh ni signal ni...alamatun nasrr..hehe)

selesai kerja, sebelum umi uda balik, umi dan uda menawarkan untuk membawa hanin bersama ke jemputan di rumah pengarah sekejap lagi.. ohh!! bertambah terharu...mama berkali2 tanyakan 'boleh ke?' 'tak letih ke?'... mereka tanpa ragu2, yakin menjawap ' boleh je...klu dia nk susu umi bagi je lah'...umi. 'ain ok je...best ape ade hanin...'...uda.

'ya Allah betul ke..??'.. 'sempat lah awah study kejap macam ni!' sorak mama..terharu sungguh.

benar sungguh, mama benar2 merasakan, mereka benar2 bersungguh merasakan ingin meringankan urusan mama hari ini.. alhamdulillah... inilah,
teman susah dan senang, teman setia...
alhamdulillah, segali puji dan kesyukuran mama panjatkan kepada Allah...

ps..tak lupa juga buat kawan2 lain yang sentiasa bersama susah dan senang di luar sana!

ok, enrty ni je, sementara topik masih hot dan fresh! nak study..

** dok terbayang hanin japgi makan apa...hehe..~

4 comments:

Unknown said...

huhu.. at last..Hanin tak mahu makan ape2 pun sampai sana.. huhu..

terima kasih dan tahniah semua kawan2, adik2 juga yg saling bekerjasama buat preparation!! :)

Ain Allen said...

alhamdulillah.. alhamdulillah..
semua yang baik dari Allah.

ya Allah, kekalkan ukhuwwah kami ini
sampai bila-bila, amin.

p.s - risau ude, hanin xmau makan,
nasib baik dah berbuka sekali dgn ude..
sampai sana tidur aje. hehe. tp nampakla
walaupun mama dan abi hanin sibuk belajar, hanin tetap rindukan kalian..! dan merasakan ketiadaan kalian.... kan hanin!? :p

Unknown said...

Betul tu Ude!! huhu..

Abu Aufa said...

err..bole mintak link..ana arif kawan syahrul..